Reklamační řád
Všeobecná ustanovení
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího UBC s.r.o. IČ 27146987, DIČ CZ27146987, se sídlem Mělnická 87, 250 65 Bořanovice, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložka 99842, a popisuje postup, jakým způsobem postupovat při reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího.
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Zákazníkem našeho internetového obchodu je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Vady zboží
Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že v době, kdy Spotřebitel věc převzal,
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo Výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Práva z vady zboží
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může Spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li Spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
Lhůty
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Záruční doba začíná běžet převzetím zboží Zákazníkem. Záruční doba pro Kupujícího/Spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě.
Ostatní
Odpovědnost Prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí Kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.
Na žádost Spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout Spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu Prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, Prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.
Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.
Vyřízení reklamace
V případě, že Kupující využije svého práva vyžadovat odstranění vad zboží opravou a v záručním listu je pro účely záručních oprav Zboží určený podnikatel odlišný od Prodávajícího, jehož sídlo či místo podnikání je ve stejném místě jako v případě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu. Tyto informace lze případně nalézt v dokladu, který nahrazuje záruční list.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že Prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od Kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů Kupujícím.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.
V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena Kupujícímu převodem na bankovní účet nebo předána v hotovosti na pokladně v sídle společnosti nebo na některé z provozoven.
Množstevní rozdíly a záměna zboží
Reklamace týkající se objemu dodávky zboží a mechanického poškození (tj. množstevní rozdíly, záměna zboží, atp.) budou přijímány příslušným referentem prodejního oddělení, který Vaši objednávku vyřizuje a to nejdéle do 48 hodin od převzetí zboží.
Kontakt: sapho@sapho.cz
Kvalitativní závady
Reklamace kvalitativních závad jsou přijímány pouze písemnou formou v rámci příslušné záruční lhůty po předložení dokladu o nákupu nebo řádně vyplněného záručního listu.
Postup reklamace při výjezdu technika nebo zasláním zpět poštou
Pro podání reklamace prosíme o vyplnění a zaslání reklamačního protokolu.
- Koncoví a neregistrovaní zákazníci - stáhnout Reklamační protokol zde a následně zaslat na reklamace@ubc-group.cz
- Partneři a registrovaní zákazníci - vstup do uživatelské zóny REKLAMACE UBC s.r.o.
Informace:
- Při vyplnění reklamačního protokolu věnujte zvýšenou pozornost popisu závady, co nejpřesnější popis urychlí reklamaci.
- Pracovník reklamací Vás bude v pracovní dny do 24 hodin kontaktovat a přidělí vám reklamační číslo a zašle instrukce, jak postupovat dále.
- Reklamační číslo ve formátu R XXX XX je důležité pro komunikaci o reklamaci, abychom urychlili vyřízení reklamace, zamezilo se záměnám a měli jsme vzájemně přehled o stavu různých reklamací.
- Po přidělení reklamačního čísla (neurčí-li technik jinak) zašlete produkt na adresu: UBC s.r.o., Logistické centrum Ovčáry, Ovčáry 322, 280 02 Ovčáry
- V co nejkratší době se pokusíme reklamaci vyřešit a budeme Vás informovat
- Reklamovaný produkt, který nám zasíláte, musí být řádně zabalen a označen číslem reklamace s kopií reklamačního protokolu
Postup při reklamaci: osobní předání na pobočce Ovčáry
- Osobní převzetí na pobočce Ovčáry
- Okamžitá výměna nebo oprava s přímou konzultací reklamačního technika (v rámci pracovní doby)
- Přijmutí reklamace s přidělením reklamačního čísla a vyřízení v rámci řádné záruční lhůty.
Firma UBC s.r.o. neručí za případné poškození nebo ztrátu zboží během dopravy, pokud dopravu sama nezajišťuje. Při přebírání zboží od přepravce si prosím pečlivě zkontrolujte dodané zboží. Zásilku, která jeví známky poškození, nepřebírejte.
Pokud je zboží poškozeno, ačkoliv byl obal při převzetí zásilky neporušený, je potřeba o této skutečnosti co nejdříve informovat buď přepravce, nebo naši společnost.
Zboží druhé jakosti
Zboží druhé jakosti je prodáváno s určitými známými vadami nebo nedostatky, které jsou kupujícímu oznámeny předem. Toto zboží je obvykle nabízeno za sníženou cenu, a proto se na něj vztahuje zvláštní režim záruky.
Kupující má právo reklamovat vady zboží druhé jakosti pouze v těch případech, pokud se objeví nové vady, o kterých nebyl při koupi informován. Vady, které byly kupujícímu předem sděleny a jsou součástí důvodu pro zařazení zboží do druhé jakosti, nemohou být předmětem reklamace.
V případě, že se na zboží druhé jakosti objeví vada, která nebyla kupujícímu při koupi oznámena, má kupující právo reklamovat tuto vadu v souladu s obecnými pravidly pro uplatnění reklamace stanovenými zákonem o ochraně spotřebitele. Reklamace musí být uplatněna v zákonné lhůtě, která je 24 měsíců od převzetí zboží, pokud není pro konkrétní případ stanoveno jinak.
Kontakt reklamace:
UBC s.r.o.
Logistické centrum Ovčáry, Ovčáry 322, 280 02 Ovčáry
email: reklamace@ubc-group.cz